"משנכנס אדר מרבים בשמחה". אנשים רבים מצטטים את המשפט הזה כמו עובדה או הבטחה. נדמה להם שחודש אדר נכנס ומביא אתו את השמחה, אבל האמת היא שמרבין בשמחה זה ציווי. בחודש הזה טמון פוטנציאל עצום לשמוח ולשנות, להפוך את המציאות וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים לפעול ולשמוח.. והשנה היא שנה מעוברת, כך שיש לנו חודשיים!! 60 ימים של שמחה!!
לכל אחד יש הסתכלות משלו על החודש שנוסף לשנה.. אך במבט מעמיק יש כאן נופך מקורי בהסתכלות על החודש הנוסף בתורת הרבי מליובאוויטש: חז"ל אומרים: 'משנכנס אדר מרבים בשמחה'. מצווה עלינו לשמוח במשך חודש אדר יותר מתמיד ובשנה מעוברת יש לנו פעמיים חודש אדר, כך שבשנה כזו אנו מרבים בשמחה במשך חודשיים! 60 ימים של שמחה, מאז היום הראשון של ראש-חודש אדר ראשון ועד היום האחרון של חודש אדר שני.
אין זו רק הכפלה של משך השמחה. למספר 60 יש משקל רב משמעות, שבא לידי ביטוי במושג 'בטל בשישים'. מושג הלכתי, על פיו כאשר קרה שהתערב רכיב אסור בתוך מאכל מותר ולא ניתן לזהותו – אם יש במאכל המותר כמות גדולה פי שישים מהרכיב האסור, אפשר במקרים רבים להתעלם מהרכיב האסור ולאכול את הכול. מה שאומר במילים פשוטות, כי כאשר מתעצם הטוב לכדי פי שישים יותר מהרע – מאבד הרע לחלוטין את נוכחותו והופך להיות חסר משמעות.
זו בעצם ההשלכה החשובה ל-60 הימים שאנו בעיצומם: בכוחה של השמחה שמתמשכת 60 ימים, לשרש מתוכנו כל תחושה של עצב ולהפוך אותה לחסרת כל משמעות. ימים אלה יכולים להפוך אותנו לאנשים שמחים באמת!
ה'שמחה ממתיקה דינים'. בשם 'דינים' מכונות גזרות שמימיות לא נעימות, ובכוחה של השמחה לבטל אותן! כלומר: השמחה, במיוחד בכפולה של 60 ,אינה רק מדחיקה ומשרשת תחושות של עצב, אלא גם פותרת את הבעיות שמהוות מקור לעצב. אם אלו בעיות בבריאות, בפרנסה, ביחסים בינאישיים – כל אלו יכולות להיעלם באורח-פלא מכוחה השמימי של השמחה.
לשמחה יש אפילו כוח סגולי לא שגרתי לפתור את העילה לכל הבעיות שישנן בעולם: יש בשמחה עוצמה רוחנית אדירה שמסוגלת לחולל את הגאולה האמיתית והשלמה – ש עם בואה תיפתרנה כל הבעיות שהיו ושישנן. אלא שכמובן זו צריכה להיות שמחה גדולה מאוד. 'שמחה בטהרתה', בלשונו של הרבי.
הבה ננצל כראוי את היותנו בעיצומם של 60 ימי שמחה רצופים – וכך נזכה תכף ומיד לבוא הגאולה השלמה.