בית חב"ד זכרון יעקב

העלייה 21, זכרון יעקב

זמני תפילות

א׳ - ו׳: שחרית: 08:30 | מנחה וערבית: בזמן
שבת: שחרית: 09:15

צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדוֹף

יש בני אדם המוכנים בשם הצדק האישי שלהם לרדוף עד חרמה את כל הבא במגע עמם ואין זה משנה כלל מהי מדת קרבתו אליהם, הם מוכנים לעגן את עשייתם באילנות גבוהים ולהגיע לשם הצורך אף עד משה רבנו ע"ה ובלבד שיוכלו להציג תימוכין לאופן ואופי התנהגותם

שני נהגים נוסעים בכביש מהיר כשלפתע מעז אחד מהם לעקוף במהירות את שכנו לכביש, הנהג הנעקף אינו מוחל על כבודו הרמוס ויוצא למסע למען השבת כבודו האבוד וכך מתפתח לו מעין מירוץ מכוניות זוטא בין כל יתר המכוניות המצויות באותה עת במרחבי הכביש המהיר. אל רמזור היציאה מן הכביש המהיר הם הגיעו 'כמעט' יחד . . . הנעקף הגיע בשבריר שניה לפני העוקף החצוף וברוך השם בא המרגוע לנפשו הסוערת .. . נעשה כאן הצדק הראוי הוא הראה לו לסורר מי כאן שולט במהלכים . . .

יש בני אדם המוכנים בשם הצדק האישי שלהם לרדוף עד חרמה את כל הבא במגע עמם ואין זה משנה כלל מהי מדת קרבתו אליהם, הם מוכנים לעגן את עשייתם באילנות גבוהים ולהגיע לשם הצורך אף עד משה רבנו ע"ה ובלבד שיוכלו להציג תימוכין לאופן ואופי התנהגותם. לא תועיל לאף אדם אשר מוכן יהיה לסכן את עצמו ולעמוד מולם ויהיה מלומד ככל שיהיה, הם ישלפו תובנות וידענות ברמות בלתי נתפסות ובלבד שהצדק יהיה מנת חלקם בלבד. לא שהדבר מונע מחמת חוסר בטוב לב, הם יכולים להיות הראשונים שיציעו לכם סיוע בכל תחום בו תזדקקו ליד תומכת ובלבד שלא תהינו לחלוק על תפיסת עולמם. הדבר מוביל לעיתים לידי פירוק שותפויות וחלוקת תאים משפחתיים לתתי תאים ברמת נתק מוחלט בין כל חלקי התא המורחב ועד להיווצרות בקיעים בשלמות חיי התא הזוגי במעגל הראשון.

על פי רוב התנהגות זו הינה תוצר נלווה של חסר בהשתתת יסודות נכונים לקבלת השונה ומתן הערכה נכונה לכל דעה ואפילו היא מנוגדת לחלוטין לשלך. ילד המורגל לקבל התעלמות מוחלטת מהתפרצויות בלתי צפויות שלו והכוונה בלתי מילולית לדרך המציבה לפניו שלטי הסבר המעידים כי הוא ניחן בעליונות על פני כל יצורי תבל וכי מותר לו עקב כך לסתור כל דעה הנאמרת בסביבתו. בראשית הדרך הוא יעשה זאת כחלק משעשוע והתענגות לראות את הזולת נבוך כשאין בפיו תשובה ראויה למטח הסברות הבנויות לתלפיות ובהמשך חייו עשוי הוא להמשיך דרך זו כמגמה מובהקת תוך שהוא משוכנע כי הוא ורק הוא צודק.

יש דרך איכותית אחת לסייע לו לצאת מתוך המצב בו הוא שרוי, אלא שלשם כך חשוב לרתום דמות הקרובה אליו ממעגל ראשון ובאופן הדרגתי תוצב בפניו מראה אשר תשקף לו בעדינות את מצבו החברתי, המשפחתי ואף הזוגי. מצב בו כל חבר מרעיו וכל היתר פורשים ממנו אט אט ובו בזמן חשוב שלא להגיב על מעלליו ושפע הפרובוקציות בהם הוא מרבה להשתמש לאורך כל הדרך. בהיעדר דמות קרובה אליו או לחלופין דמות חיובית ממנה הוא יהיה מוכן לקבל מחמת כבודם הרי שכל המהלך נועד מראש לכישלון חרוץ ומה שלא נזרע כהלכה בעת שחרית לא יועילו לו כל כוכבי ערבית.

דרך נוספת שאין טעמה ערב לחיך כלל בנויה על לימוד בדרך הקשה ובה הוא ילמד על סמך לקחים שהוא עלול ללמוד על בשרו, אלא שאז המחיר עלול להיות כבד מנשוא ואין הצר שווה בנזק המלך . . .
 

מערכת האתר

השאירו תגובה