חג-הסוכות בכללותו קשור עם הגאולה העתידה – כמו שכתוב בהפטרה של יום א' דסוכות אודות היעודים דלעתיד לבוא: "והיה כל הנותר מכל הגויים הבאים על ירושלים ועלו מדי שנה בשנה להשתחוות למלך ה' צבאות ולחֹג את חג הסוכות".
ולהעיר גם מדברי הגמרא שלעתיד לבוא ינסה הקדוש-ברוך-הוא את אמות העולם במצות סוכה – "מצוה קלה יש לי וסוכה שמה לכו ועשו אותה וכו'".
והעיקר – שיהיה כן בפועל ממש, ותכף ומיד, עוד לפני אמירת ההפטרה (שזמנה ביום, ולאחרי תפילת שחרית וקריאת התורה), בהתחלת הזמן של "שמחת בית השואבה" – מיד לאחרי תפילת ערבית.
(ליל א' דחג הסוכות ה'תשמ"ט ; התוועדויות תשמ"ט כרך א', עמ' 106