ב"ה ראש חודש שבט, תשל"ז
ברוקלין, נ.י.
מר…
שלום וברכה:
קיבלתי את מכתבך, בו אתה כותב על בריאת העולם, אשר מציקה לך כבר במשך זמן מה.
ברור ופשוט שהעולם נברא בשישה ימים, כפי שקובעת תורתנו, תורת אמת, ולאחריהם בא היום השביעי שבו אלוקים חדל ממלאכת הבריאה ועשה אותו ליום השבת הקדוש. זוהי הסיבה לכך שהיהודים נצטוו על-ידי אלוקים לשמור את היום השביעי, יום השבת, בתור יום קדוש. מובן מאליו שהתורה מדברת כאן על ימים רגילים (ולא, חס ושלום, במונחים של תקופות וכדומה).
בנוגע לתיאוריות חילוניות שונות על משך הזמן שהיה צריך לקחת לארץ להתפתח, וכו' – מפורסם שאלה הן רק תיאוריות וניחושים והן לא יכולות בשום אופן לסתור את האמת של התורה, אשר ניתנה על-ידי אלוקים. ההוכחה הטובה ביותר לכך שמדובר רק בתיאוריות וניחושים נעוצה בעובדה שקיימות סתירות בין תיאוריה אחת לחברתה, כך שכל אחת שוללת את חברתה.
הדבר החשוב הוא לא להיות מוטרד בכלל על-ידי שאלות כאלה, משום שהדבר העיקרי עבור יהודי הוא החיים היום-יומיים וההתנהגות היום-יומית על-פי התורה, שנקראת תורת חיים ותורת אמת, משום שהיא המורה האמיתי בחיים עבור כל יהודי, תוך הדגשה על הקיום בפועל של המצוות, מאחר שכפי שחז"ל קובעים: "המעשה הוא העיקר". יהיה זמן לחשוב על בעיות ושאלות לאחר שיהיו לך שנים של לימוד תורה במסירות ובשקידה, ואז תגלה שהשאלות שהועלו על-ידי כמה אנשים כבר טופלו והוסברו בתורה, כך שבאמת לא היו שום בעיות מלכתחילה.
אם בכל זאת תמצא שכמה שאלות עדיין מטרידות אותך, בוודאי יש רב אורטודוקסי בסביבתך אשר יכול להסביר לך כמה דברים באופן מפורט יותר. אבל כפי שהוזכר למעלה, הדבר העיקרי הוא המעשה בפועל, דהיינו לנהל את חיי היום-יום על-פי התורה והמצוות, אשר בנוסף לכל הדברים האחרים, זה גם נותן תובנות עמוקות יותר ומטהר את הלב והמוח, וכך זה מאפשר ליהודי לראות את הדברים כפי שהם באמת.
בברכה,
[חתימת יד קודשו של הרבי]